Translate

Lagen, lagen en nog eens lagen



Lagen, lagen en nog eens lagen...
Ik heb dit doek al jaren. Steeds schilder ik er iets op, om dan later te bedenken dat ik het lelijk vind en er weer iets compleet anders van te maken. Ik vind het nu eigenlijk wel grappig dat het eindresultaat ook uit allemaal laagjes (papier) bestaat. Alsof dat symbool staat voor de worstelingen met dit doek en alle lagen die eronder zitten.

Hieronder zal ik laten zien wat er nog meer op het doek heeft gestaan... haha


In eerste instantie zat ik jaren terug in een tekenfase...
Nadat hij zo jaren in een hoekje in m'n kamer heeft gestaan, wilde ik het doek gebruiken om te schilderen. 




Sinds kort hadden we Gel medium. Hier heb ik mee geƫxperimenteerd, door van alles en nog wat op het doek te plakken




Eroverheen gesmeerd met m'n handen
Verdunde verf overheen laten druppelen
Vormpjes maken met je vingers in de verf
Dit is de basis voor veel van mijn schilderijen



Maar ja.. toen zat er een gek rondje op m'n doek van het touw dat ik er had opgeplakt. 
Ik wist niet wat ik er mee aan moest en besloot er een olifanten slurf van te maken.
Zoals je ziet was dat geen succes haha


Toen heb ik er weer overheen gekliederd en bedacht dat ik twee bloemen wilde maken. 
Een goede en een slechte bloem, die staan voor goed en kwaad, licht en duister

Maar ja, het mislukte alweer. Bloemen die nergens op leken, en ik vond het er alleen maar lelijker op worden.


Uiteindelijk heb ik nog geprobeerd om de bloemen overnieuw te schilderen.
En toen heeft het schilderij nog een poosje op de vensterbank gestaan.
Maar nee mooi vind ik hem eigenlijk niet..

Dus toen is alles wit geworden en ben ik gaan vogelen met witte acrylverf, gelmedium en papier met verschillende structuren..

En nu denk ik, dat dit toch wel het bij dit resultaat gaat blijven haha








Geen opmerkingen: